swedenstories

Alla inlägg den 30 oktober 2013

Av Elin - 30 oktober 2013 20:00

 

När jag hade varit inne och duschat, sminkat mig och plattat mitt bruna hår gick jag fram till min garderob.

Jag tog på mig ett par jeansshorts, ett kort linne som visade en liten del av min mage och ett par vita låga converse.

Jag la ner min plånbok, mina nycklar, min mobil och lite andra nödvändigheter i min väska innan jag sen tog med den ut.

Jag ställde den i hallen och gick in i köket där Ross, Ashton och Parker satt och pratade.

Jag gick fram till kylskåpet och tog fram en drickyoghurt, skakade den lätt, lutade mig mot diskbänken och öppnade den.

De kollade lite på mig och det förblev tyst en stund.

Jag drack sakta och de återgick till sin diskussion.

Ashton kollade upp på mig och gav mig ett gulligt leende.

Han var inte alls som jag trodde. 

I alla filmer var den populära killen alltid "the bad guy" och av allt alla hade sagt trodde jag att han skulle vara lite mer av en idiot, men han var den gulligaste killen jag träffat, och han behandlade mig verkligen som att jag var den enda. 


"Kan vi inte sätta oss ner en stund? ta en fika eller något?" 

Jag suckade högt och satte mig ner på en bänk. 

"Men vi måste hitta det där spelet, jag trodde verkligen dem skulle ha det i gallerian" sa Ashton, det sista till Ross som nickade instämmande. 

Jag, som redan tagit upp mitt cigarettepaket suckade bara och tände min cigg.

"Du måste verkligen sluta" sa Ashton och satte sig ner bredvid mig.

"Ja, jag vet" suckade jag tillbaka och tog ett djupt andetag.


När jag hade varit hemma i en dryg timme och klockan var ungefär halv sex ringde min mobil, Jenny.

"Hej babe" svarade jag och reste mig upp från sängen. 

"Hej, vad gör du?" frågade hon och jag gick ut från mitt rum.

"Ingenting, mamma jobbar sent så jag är ensam hemma just nu" svarade jag. 

"Okej, kan jag komma över?" 

"Som att du ens behöver fråga" skrattade jag och log.

"Bra, är där om tio, puss"

"Puss"

Jag la på och gick in i köket och tog en godis ur godisskålen för att sen ta med mig den till vardagsrummet.


"Hallå" sa Jenny högt när hon kom in.

Det var liksom en grej, vi knackade inte så ofta när vi gick in till varandra, nu för tiden kändes det bara onödigt.

"Hej" svarade jag och Jenny kom in i vardagsrummet.

"Vad kollar du på?" frågade hon och tog en godis ur skålen för att sen sätta sig ner bredvid mig. 

"Jag vet inte riktigt, någon film" svarade jag och hon nickade lite.

"Borde ni inte börja packa snart? det är inte långt tills ni åker" frågade hon sen och jag ryckte lite på axlarna.

"Det är inte så mycket att packa, vår lägenhet är inte så stor" svarade jag och hon nickade lite.

"Jag kommer sakna dig" sa hon och kollade på mig.

"Jag kommer sakna dig med"

Vi kramade varandra och återgick sedan till filmen.

"Vart är Kevin förresten?"

"Han är hos min moster" svarade jag och Jenny nickade.


När vi hade kollat på tv i nästan en timme hade hon på något sätt sakta förflyttat sig till fåtöljen bredvid soffan och jag hade lagt mig ner i soffan.

Efter en stund öppnades ytterdörren och jag hörde Parker och några andra.

Jag suckade och zappade mellan olika kanaler för att hitta en bra.

Parker och tre andra killar som jag var ganska säkra på hette Robin, Cooper och Isaac, kom in i vardagsrummet.

"Vad kollar ni på?" frågade han, tog massa godis ur godisskålen och puttade ner mina fötter från soffan så att de kunde sätta sig.

Jag suckade högt och stirrade på honom.

"Men varsågod" sa jag irreterat och gick sen ut på balkongen och tände en cigg.

Bara några sekunder senare kom Jenny ut.

Vi stod en stund utan att säga något.

Hon kollade ut över balkongräcket och jag lutade mig med ryggen mot det.

"Vad ska jag göra utan dig här?" sa hon sen och kollade på mig.

"Vad ska jag göra utan dig där?" svarade jag tillbaka med ett halvhärtat skratt.

Hon log lite snett och vände sen blicken ut igen.
Jag drog ner mitt linne så mycket det gick när den svala vinden nådde mig.

Jag fimpade min cigg och jag och Jenny gick in igen.


Jag vaknade nästa morgon av larmet på min mobil.

Jag suckade, stängde av det och gick sen in till badrummet.

Jag tvättade mig, sminkade mig och plattade mitt långa hår för att sen gå till mitt rum igen.

Jag tog på mig en kort svart t shirt som slutade lite över naveln och ett par jeansshorts. 

 

Jag kollade mig en extra gång i spegeln och gick sen ner för trappan och in i köket där mamma satt.

Jag log mot henne och hon log tillbaka.

"Vill du låna bilen till skolan idag?" frågade mamma när jag ställde mitt glas i disken, och jag höll på att sätta i halsen.

Jag hade aldrig fått låna hennes bil, det var liksom en grej som nu mera var lite uppenbar, ingen kör mammas bil, förutom mamma. 

Jag hostade lite överdrivet och kollade på henne. 

"Va?" 

Hon skrattade lite roat åt mig och kollade ner i tidningen och rörde runt i kaffet.

"Ja, om du vill låna bilen till skolan idag?"

Jag var stum för ett tag, visste inte riktigt vad jag skulle säga.

"Ja, du behöver ju inte om du hellre tar bussen, it's your call"

"Skojar du eller?! klart jag vill!" svarade jag glatt och skyndade mig fram till mamma, kramade om henne och pussade henne på kinden.

Hon höll upp bilnycklarna och jag tog emot dem som att de var världens dyrbaraste ägodel.

"Tack, tack, tack, du är bäst!" utbrast jag och pussade mamma ett x antal gånger på kinden.

Hon skrattade lite när jag skyndade mig ut i hallen.

"Var försiktig!"

"Jag lovar" svarade jag och drog på mig en tjocktröja eftersom att morgonkylan inte var varm, inte ens på sommarn.

   

Jag la ner mina nycklar mobil och andra nödvändiga grejer i väskan, drog på mig mina svarta converse utan att knyta dem och skyndade mig ut till bilen.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tiffany Rhode är sexton år och bor tillsammans med sin mamma och sina två bröder i centrala New York. När Tiffanys mamma bestämmer sig för att packa väskorna och ta det där jobbet i Kanada tar hennes liv en helvändning, men till det bättre eller sämre?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards