swedenstories

Direktlänk till inlägg 3 april 2014

Kapitel 23 - Who was it?

Av Elin - 3 april 2014 22:45

 

"Jenny, Jenny jag måste prata med dig" sa jag högt när jag kom springandes i korridoren mot henne där hon stod med några tjejer från sin klass.

"Va, Tiff? Vad är det?" sa hon, men hann knappt avsluta sin mening innan jag tog tag i hennes arm och drog med henne till tjejernas toalett. När vi kom in kollade jag noga så att inga var där, för att sen vända mig mot henne.

Jag andades häfitgt och försökte att sansa mig för att få fram vad jag skulle säga.

"Men Tiffany hjärtat, andas, vad är det med dig?"

"Herregud, Jenny, igår, vet du vad som hände?"

Hon bara kollade på mig med en frågande blick och skakade lite på huvudet.

"Jag och Ashton var hemma hos mig för att jobba med ett projekt i kemin och det ena ledde till det andra och vi typ hånglade och höll på, och han bjöd ut mig på en dejt på lördag"

Mina ord kom ut i femhundra kilometer i timmen. Hade det varit någon annan som lystnade på vad jag sa hade det säkert tagit fem minuter för den att förstå orden som precis lämnat min mun, men Jenny och jag hade känt varandra alldeles för länge och hon fattade med en gång.

"Va? Fan vad roligt, ge mig detaljer, vad hände? Vad sa han?"

"Men först kom vi hem till mig, fattar du hur stelt det var mellan oss i början, vi sa typ ingenting. Men vi satte oss på mitt rum och pratade lite om projektet och så. Mamma ringde och när vi hade lagt på började vi prata om min ringsignal och om musik och allt. Vi har typ samma musiksmak och skit, och sen typ ledde det till mer än bara ett kemiprojekt"

Jag pratade snabbt och hann knappt andas mellan meningarna.

"Herregud, ta det lugnt kvinna" sa Jenny bara med ett skratt.

Jag skrattade också och hon la en arm runt mina axlar.

"Du behöver verkligen köpa en ny mobil"


Jag log när jag tänkte tillbaka på det. Vi var så unga, vi var så, vanliga. 

Då hade jag aldrig kunnat tänka mig att saker kunde bli som dem är nu. 

Jag och Jenny som brukade vara de ocoola som ingen egentligen såg, och jag hade en hopplös förelskelse i skolans snyggaste kille, som jag tillslut fick, men som visade sig vara ett rövhål. 

"Hjärtat, hur är det?" 

Jennys ord fick mig att rycka till och vända blicken mot henne. 

"Va? Nej, allting är bra" 

Hon kollade oroligt på mig och jag bara vände blicken framåt för att sen börja köra. 


En stund senare låste jag upp dörren hem till mig och jag och Jenny gick in.

Jag drog av mig min jacka och precis som jag skulle gå in i köket höll jag på att få en hjärtattack.

Där vid bordet satt Ryan och Chaz och jag tog ett häfigt steg tillbaka.

"Herregud, varför gav jag dig ens en nyckel hit?" sa jag, mestadels för mig själv, men flinade lite mot Chaz som flinade tillbaka.

Jag gick in i köket med Jenny tätt bakom mig och vi båda satte oss vid bordet.

"Vad gör ni?" frågade jag och båda ryckte på sina axlar.

Jag bara suckade och skakade på huvudet.

"Kom Jenny"

Jag drog med henne upp för trappan och upp till mitt rum.

"Fint rum, ser lite ut som ditt förra, fast större" sa Jenny och granskade mitt rum noga med ett leende.

Jag nickade och skrattade lite.

"Ja, jag vet, jag har ju inte direkt några nya dekorationer att hänga upp"

Plötsligt vände sig Jenny mot mig med höjda ögonbryn och ett läskigt leende på läpparna.

"Vet du vad vi borde göra?"

"Nej" sa jag sakta och hon vände sig om mot väggarna i mitt rum igen.

"Vi borde ta hur många bilder som helst på oss i sommar och på allt vi gör, och hänga upp dem på din vägg, din och min vägg" sa hon och jag skrattade över hur exalterad hon var.

"Det låter som en toppen idé"

Jag reste mig upp och kopplade ihop min mobil med min högtalare och satte på min lista.

"Jenny ställde sig vid fönstret och kollade ut, för att sen vända sig om mot mig lika snabbt igen.

"Jag hade glömt att ni hade en pool" sa hon med ett leende täckandes hela hennes ansikte.

"Just det, jag hade nästan glömt det själv, ingen har badat i den än" skrattade jag och Jennys ansikte strålade av förvåning.

"Va? Hur kan det första du gjorde när du kom hit inte varit att bara hoppa direkt ner i poolen?"

Jenny drog upp mig ur sängen och puttade fram mig till min garderob.

"Byt om, vi ska bada"

"Va? Nu? men vi, jag.."

"Tyst, vi ska ingenting förutom att inviga eran pool nu"

Jag bara skakade roat på huvudet och drog fram min bikini.

Vi båda bytte om och kollade sen på varandra.

"Vi borde verkligen skaffa matchande navelsmycken" sa Jenny och jag nickade instämmande.

Hon sprang sen ut från mitt rum och ner för trappan.

"Sisten i" ropade hon och jag sprang efter.

"Du tjuvstartade" skrattade jag.

Halvvägs ner för trappan suckade jag och började gå vanligt, hon hade ändå redan hunnit hoppa i.

Jag skrattade lite åt Ryan och Chaz som såg ut som två stora frågetecken där de stod i vardagsrummet och kollade först på mig och sen ut där Jenny var.

Jag gick förbi dem och ut till uterummet där poolen var.

"Jen, jag vet inte om jag vill" sa jag och granskade vattnet.

Jag kände med tårna på vattnet, och det var inte så kallt, men det var inte heller tillräckligt inbjudande att jag bara kunde hoppa i.

"Jo, sluta med dig, hoppa i bara" envisades hon och jag bara skakade på huvudet.

Innan jag hade hunnit tänka var jag under vattenytan och en plötslig chock sköljdes över mig.

När jag kom upp tog jag ett djupt andetag och kollade sen upp på Ryan och Chaz som stod vid poolkanten och skrattade fullt ut.

"Seriöst?"

Jag försökte låta sur, men inte heller jag kunde hålla mig för skratt.

När jag hade stått en stund och vant mig vid vattnet simmade jag och Jenny runt lite, för att sen gå upp.

"Skulle du vilja hämta handdukar till mig och Jenny?" frågade jag och kollade på Chaz som bara nickade.

"Kan du hämta mitt ciggpaket också? det ligger i högra fickan på jeansjackan" sa jag snabbt innan Chaz hade gått in och han svarade med ett lågt jaja.

Bara någon minut senare kom han tillbaka med två handdukar och mitt ciggpaket.

"Tack" sa jag med ett överdrivet leende och la handduken runt mina axlar, tog upp en cigarett ur paketet och höll sen fram paketet till Jenny som också tog en.

Jag tände min och gav sen tändaren till Jenny som gav tillbaka den till mig när även hon tänt sin.

"Ni borde verkligen inte röka, ingen utav er" sa Chaz och skakade på huvudet.

"Det är mycket man inte borde göra" svarade Jenny och jag skrattade.

Herregud vad livet var härligt ibland.


Jag och Jenny kände oss lite tjocka den dagen, och vi alla bestämde oss för att vi skulle ha filmkväll med massa godis, läsk och pizza, även fast jag och Jenny ätit kinamat samma dag.

Jenny hade erbjudit sig att åka och köpa allting, men när jag sa att jag inte orkade erbjöd sig Chaz att hänga med henne istället. 

Jag drog på mig en stor tröja och ett par pyjamasbyxor jag inte ens visste att jag hade, för att sen gå ner för trappan och sätta mig i soffan bredvid Ryan.

Jag satte mig rakt ner precis bredvid honom, vilket tydligen inte dög utan han la en arm runt mina axlar och drog in mig i sin famn. Jag lutade huvudet mot hans bröst och stängde mina ögon för en stund.

"Gud, jag är så trött" erkände jag och Ryan drog sin hand över mitt hår.

Jag lyfte upp mitt ansikte så att jag kollade på honom, och han kollade ner mot mig.

Han gav mig sen en lös kyss och hela jag rös till.

Känslan av att vara riktigt trött, tillsammans med Ryans varma famn och hans riktigt mjuka läppar mot mina gav mig något ryck och jag tryckte in mig så långt jag kunde i hans famn.

Jag kände mig lite elak faktiskt. Jag hade sagt till Cameron att jag inte var redo för ett förhållande, och nu satt jag här med Ryan.

Inte för att det jag och Ryan höll på med just nu var väldigt seriöst, vi var mer på g, men vem visste när det kunde bli?

Vi satt länge och kollade på tv bredvid varandra, sa inte direkt något, och jag är ganska säker på att varken jag eller Ryan egentligen koncentrerade oss på vad som var på tv:n, bara njöt av varandras sällskap.

Vi satt så enda tills en nyckel sattes i låste på dörren och jag drog mig själv bort till andra sidan av soffan och la upp benen så att det inte skulle se lika stelt ut.

Bara några sekunder senare kom Chaz och Jenny in i vardagsrummet.

De hade med sig pizza och påsar med massa godis och läsk.

Jag skrattade och skakade lite på huvudet.

Precis som jag kom in i köket för att hämta bestick och glas ringde min mobil.

Jag tog upp den och kollade numret, Cameron.

"Hej" sa jag och log lite. Jag hade inte pratat med honom sen skolavslutningen.

"Hej, vad gör du?" frågade han och jag öppnade skåpet för att ta ut glas.

"Inte så mycket just nu, ska äta pizza och kolla på film med några vänner och så"

"Okej, jag tänkte iallafall höra om du ville träffas imorgon eller så?"

"Ja, det vill jag verkligen, och om du har tid får vi träffas lite mer innan nästa vecka, jag ska åka till Kalifornien då"

"Jaha, då måste vi verkligen träffas och säga hej då och så"

Jag nickade, ganska medveten om att han inte kunde se det, och kollade ut lite genom dörren från köket till vardagsrummet där Chaz ropade på mig.

"Okej, men kom hem till mig imorgon när du känner för det, är hemma hela dagen" sa jag sen.

"Okej, men vi ses imorgon då"
"Ja det gör vi, puss"

Jag la på, tog med mig bestick och glas in till vardagsrummet och satte mig i soffan mellan Jenny och Chaz.

"Vem var det?" frågade Jenny och jag hällde upp dricka i mitt glas.

"Det var Cam" sa jag och hon nickade lite.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 15 maj 2014 19:00

Hejsan!   Idag bestämde jag mig för att göra en till blogg med noveller. Nej, jag kommer inte blogga mindre här för det, även fast jag inte kan säga att jag varit väldigt bra på det den senaste tiden heller. Men det skulle vara så sjukt kul...

Av Elin - 8 maj 2014 13:45


  När jag vaknade nästa morgon låg jag bredvid Jenny i min säng. Jag reste mig upp försiktigt så hon inte skulle vakna och drog på mig en kofta över min tröja.  När jag kom ner till köket satt det en lapp på kylskåpet. Jag tog ner den och läst...

Av Elin - 28 mars 2014 23:00


  "Nej, men seriöst, så jag trillade ner för trappan" Ryan avslutade sin mening och jag fick ont i magen för att jag skrattade så mycket. Allting hade slutat med att vi struntade i filmen som var på tv:n och pratade om roliga och pinsamma sake...

Av Elin - 27 mars 2014 17:30


  "Vilka är det vi ska träffa?" frågade jag och Chaz ryckte lite på axlarna. "Jag vet inte riktigt, Ryan, Chris och Mitch typ" sa han och jag nickade. "Fryser du inte?" frågade han sen och jag nickade. Jag hade fortfarande bara på mig mina s...

Av Elin - 15 mars 2014 21:00


  Allting hade gått så fort, timman jag hade suttit inne i Jennys rum och gråtit av lycka kändes bara som några minuter. Bara en kort stund efter det stod jag nere vid parkeringen och rökte. Plötsligt kände jag en klapp på axeln och när jag vä...

Presentation


Tiffany Rhode är sexton år och bor tillsammans med sin mamma och sina två bröder i centrala New York. När Tiffanys mamma bestämmer sig för att packa väskorna och ta det där jobbet i Kanada tar hennes liv en helvändning, men till det bättre eller sämre?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards