swedenstories

Direktlänk till inlägg 10 januari 2014

Kapitel 15 - If I wasn't there, then who was?

Av Elin - 10 januari 2014 20:15

 

"Så, vad tycker du om skolan än så länge?" frågade Cameron och jag ryckte lite på axlarna och funderade.

"Jag vet inte riktigt än, det har ju inte hänt något stort än, men den verkar bra till en början" svarade jag och han nickade lite.

Jag stängde skåpet och kollade klockan.

"Men du, jag måste gå nu" sa jag han nickade.

Vi kramade om varandra, sa hej då och jag gick.

På väg till Kevins dagis tänkte jag på allting som hänt.

Plötsligt kände jag bara för att skrika, inte sluta förrän min röst tagit slut.

Hur fan kunde allt hända på så kort tid? varför hände allting på en gång? kunde inte något, för en gångs skull, bara kunna vara bra, gå som jag planerat.

Jag bara suckade och körde in på parkeringen till dagiset.

Jag satt en stund i bilen.

Jag svlade hårt för att få bort tårarna, tog ett djupt andetag och gick ut.

"Hej" sa en tjej i personalen när jag kom in.

"Du skulle hämta..?" frågade hon och log mot mig. 

"Kevin" svarade jag och hon nickade. 

"Jaja, du måste vara hans syster?" 

Jag nickade och hon log. 

Jag följde med henne till rummet där alla barn satt och lekte med något. 

Jag vinkade till Kevin och han la undan allting med en gång och sprang fram till mig för att sen krama om mitt ben.

Jag log och drog en hand över hans hår.


"Vad vill du ha för godis?" frågade jag och Kevin sprang exalterat fram till godishyllorna.

Jag köpte någon påse med nappar och någon choklad och en läsk, och lät Kevin välja en film han ville ha och gick sen fram till disken.

Jag betalade, gick ut till bilen och hjälpte Kevin med bältet för att sen hoppa in och börja köra hem.
När vi kom hem fixade jag godiset, läsk och satte på filmen åt Kevin.

Jag tog upp mobilen som började plinga i min ficka, mamma.

"Hallå?" svarade jag och kollade en sista gång mot Kevin i soffan och gick sen in i köket.

"Hur går det?" frågade hon och jag öppnade kylskåpet för att ta ut en flaska vatten.

"Jo, vi har precis kommit hem, det gå väl bra. Chaz och några kompisar kommer sen" svarade jag och lutade mig mot diskbänken.

"Vad roligt, jag har satt in pengar på ditt konto till mat ikväll, så du slipper laga mat" sa hon och jag nickade, medveten om att hon inte kunde se det.

"Okej, vad bra, men jag måste kolla till Kevin nu, vi hörs senare, puss"

Vi la på och jag gick ut i vardagsrummet och satte mig i soffan bredvid Kevin.

"Ska jag hälla upp lite läsk till dig?" frågade jag och han nickade.

Jag hällde upp lite läsk och räckte fram glaset som han sen ivrigt tog.

Jag skakaden roat på huvudet och lutade mig bakåt mot soffryggen.

Kevin ställde ner glaset och lutade sig mot mig, och jag la min arm runt honom. 

Vi satt så en stund, jag vet inte riktigt hur länge, innan det ryckte i handtaget på ytterdörren. Bara några sekunder senare knackade det.

Jag reste mig upp med ett leende mot Kevin, och precis som jag kommit fram till dörren ringde min mobil.

Varför allting på en gång?

Jag tog upp mobilen precis som det knackade igen.

"Jag kommer" sa jag högt innan jag sen svarade. "Tiffany"

"Hej, vad gör du?" sa Cameron och jag låste upp dörren.

"Kollar på film med Kevin" svarade jag och log mot Chaz, Ryan och var det Chris han hette?

"Just det, du skulle vara barnvakt för honom idag" sa Cameron. "Jag tänkte bara fråga om du vet när historiaprovet skulle vara?"

"Har vi historiaprov?" suckade jag förvånat.

"Ingen fantast utav historia?"

"Jag bara önskar att jag kunde vara lite mer närvarande på lektioner" skrattade jag och min blick vandrade efter killarna som gick in i vardagsrummet.

"Jag ringer Troy och frågar, jag kan ringa dig senare och berätta vad det var om" fortsatte han och jag log.

"Det vore bra, men vi hörs senare"

Vi la på och jag gick in i vardagsrummet.

Jag stannade lite och kollade mot killarna.

Alla tre satt i soffan bredvid Kevin.

Kevin såg livrädd ut och tryckte sig så långt bort som möjligt, medan Chaz försökte prata med honom.

Jag skrattade och lyfte upp Kevin för att sen sätta mig ner med honom i mitt knä.


"Och det var då de levde lyckliga i alla sina dagar" sa jag och kollade mot Kevin som knappt kunde hålla ögonen öppna.

När jag skulle resa mig upp tog Kevin tag i min arm och kollade på mig.

"Slutar alla sagor lyckligt?" frågade han och jag funderade en stund.

"Alltid gör dem inte det, men man kan alltid försöka göra det lyckligaste utav det som händer" svarade jag och han nickade nöjt.

"Godnatt" sa jag och pussade honom på pannan innan jag sen släckte lampan, gick ut och stängde dörren halft.

Jag gick ner för trappan och gick ut i hallen för att hämta mitt ciggpaket.

Precis innan jag kom in i vardagsrummet där killarna satt ringde min mobil, Cameron.

"Tjena"

"Vad händer?" frågade han och jag tog upp tändaren ur min bakficka.

När jag gick genom vardagsrummet kollade jag mot Chaz och pekade mot altansdörren.

Han nickade och alla tre reste sig upp.

"Inte så mycket" svarade jag.

"Jag ringde till Troy, provet är onsdag nästa vecka"

"Okej, tack"

"Lugnt, antar att vi bryr oss lika lite båda två" skrattade han och jag nickade, halft medveten om att han inte kunde se det.

Jag gick ut på andra sidan uterummet där poolen var.

Vi hade fyllt i vatten i den, men vi hade inte badat i den än.

Jag gick lutade mit mot väggen till uterummet och tände ciggen.

Chaz, Ryan och Chris eller vad han hette kom ut ställde sig bredvid mig.

"Men vad gör du imorgon?" frågade jag Cameron och tog ett bloss.

"Jag tror inte att jag har något planerat"

"Vill du plugga tillsammans då?"

"Visst, låter bra! men jag måste dra nu, vi hörs"

"Hörs"

Jag la på och kollade upp från mobilen till killarna.

"Tjena" sa jag och Chaz skrattade lite.

"Chris, Tiff, Tiff, Chris" fortsatte han sen och pekade fram och tillbaka på mig och Chris.

Jag vinkade lite lätt med handen och tog ett till bloss utav min cigg.

Vi stod ute en stund och pratade lite innan jag sen släckte ciggen och vi gick in igen.

Jag satte mig ner i ena fåtöljen medan killarna satte sig ner i soffan.
När vi suttit en stund och zappat mellan olika kanaler började min mobil ringa. Ashton?

Jag suckade och la ner den igen.

Jag undrade hur han hade det, undrade vad det var som fick honom att inte vara med mig, antagligen för att jag flyttade.

Men varför ringde han mig?

Mina tankar for iväg och jag började tänka på Jenny, undrade hur det var.

Det var en hemsk tanke, men jag undrade om det verkligen kunde komma ett sånt under att hon vaknade igen.

Ni vet, känslan när allt man en gång hade bara försvinner tar all ens energi.

Jag tänkte på Jennys mamma, om hon brydde sig, antagligen inte. Hon hade ju lämnat Jenny med hennes pappa, hörde inte av sig eller någonting.

Plötsligt kände jag mig dålig till mods.

Om inte jag var där med henne, vem var?

Jag suckade tyst och lutade huvudet bak mot fåtöljen.

Hur kunde mitt liv förvandlas från näst intill perfekt, till att sen bara bli en enda stor röra?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 15 maj 2014 19:00

Hejsan!   Idag bestämde jag mig för att göra en till blogg med noveller. Nej, jag kommer inte blogga mindre här för det, även fast jag inte kan säga att jag varit väldigt bra på det den senaste tiden heller. Men det skulle vara så sjukt kul...

Av Elin - 8 maj 2014 13:45


  När jag vaknade nästa morgon låg jag bredvid Jenny i min säng. Jag reste mig upp försiktigt så hon inte skulle vakna och drog på mig en kofta över min tröja.  När jag kom ner till köket satt det en lapp på kylskåpet. Jag tog ner den och läst...

Av Elin - 3 april 2014 22:45


  "Jenny, Jenny jag måste prata med dig" sa jag högt när jag kom springandes i korridoren mot henne där hon stod med några tjejer från sin klass. "Va, Tiff? Vad är det?" sa hon, men hann knappt avsluta sin mening innan jag tog tag i hennes arm...

Av Elin - 28 mars 2014 23:00


  "Nej, men seriöst, så jag trillade ner för trappan" Ryan avslutade sin mening och jag fick ont i magen för att jag skrattade så mycket. Allting hade slutat med att vi struntade i filmen som var på tv:n och pratade om roliga och pinsamma sake...

Av Elin - 27 mars 2014 17:30


  "Vilka är det vi ska träffa?" frågade jag och Chaz ryckte lite på axlarna. "Jag vet inte riktigt, Ryan, Chris och Mitch typ" sa han och jag nickade. "Fryser du inte?" frågade han sen och jag nickade. Jag hade fortfarande bara på mig mina s...

Presentation


Tiffany Rhode är sexton år och bor tillsammans med sin mamma och sina två bröder i centrala New York. När Tiffanys mamma bestämmer sig för att packa väskorna och ta det där jobbet i Kanada tar hennes liv en helvändning, men till det bättre eller sämre?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards