swedenstories

Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Kapitel 22 - Totally sure

Av Elin - 28 mars 2014 23:00

 

"Nej, men seriöst, så jag trillade ner för trappan"

Ryan avslutade sin mening och jag fick ont i magen för att jag skrattade så mycket.

Allting hade slutat med att vi struntade i filmen som var på tv:n och pratade om roliga och pinsamma saker som hänt oss.

"Kan du skicka popcornen?" frågade jag sen, och bara några sekunder senare fick jag en näve pocorn på mig och jag kollade förvånat upp på Ryan som satt och skrattade.

Jag höjde ögonbrynen och tog upp några popcorn och kastade tillbaka dem.

Vi började kasta popcorn fram och tillbaka på varandra.
Jag tog en hand full med popcorn, reste mig upp med en kudde i handen och gick runt soffan.

Ryan reste sig också upp och började kasta ännu mer popcorn på mig. Jag kastade tillbaka och vi skrattade.
Vi sprang runt soffan en stund, popcorn flygandes över hela rummet.

På något sätt snubblade jag, och ännu konstigare drog jag med mig Ryan ner på golvet.

Han landade på mig och vi blev helt tysta, bara kollade på varandra.

Hans hand fördes sakta till mitt ansikte och drog bort håret från mitt ansikte och satte det bakom mitt öra.

Han förde sitt ansikte närmare mitt, stannade bara några centimeter ifrån.

Vi kollade på varandra en stund till, innan jag sen slöt mellanrummet mellan våra läppar.

Vi avbröt inte kyssen förrän vi båda behövde ta luft.

Vi kollade på varandra återigen och jag log mot honom, vilket han besvarade med ett eget leende.

Han reste sig sen upp och sträckte sen ut en hand för att hjälpa mig.

"Jag borde städa här" sa jag sen och kollade runt i vardagsrummet där allting var en enda röra.

"Jag hjälper dig" sa Ryan och log mot mig.


När jag vaknade på tisdagen låg Ryan på soffan i mitt rum och sov. Jag hade nästan glömt av att han inte åkte hem igår.

Jag reste mig upp och drog på mig ett par stora mjukisbyxor som egentligen var Chaz och drog sen på mig en kofta över min t-shirt.

Jag stängde försiktigt dörren efter mig när jag gick ut, så att inte Ryan skulle vakna.

När jag kom ner var det ingen hemma, förutom Kevin som satt i soffan och kollade på tv.

Konstigt att han inte hade väckt mig.

"Hej pluttis, vad kollar du på?" frågade jag och kollade på skärmen där en täcknad serie var på.

Kevin bara ryckte på axlarna och log mot mig.

"Vill du ha frukost?" frågade jag och han nickade exalterat. "Kom då" 

Jag lyfte upp honom och tog med honom in i köket. 

Konstigt nog var klockan bara åtta, och jag och Ryan hade nog inte somnat innan tre eller fyra. 

Jag plockade fram lite frukost och började bre en macka till Kevin. 


När jag en stund senare satt i soffan och Kevin var inne på sitt rum och lekte kom Ryan ner för trappan. 

Hans hår stod lite åt alla håll och han såg väldigt trött ut. 

"Hej" sa han och jag skrattade lite åt hans djupa morgonröst. 

"Hej" svarade jag.

Han satte sig bredvid mig och la en arm runt mina axlar.

Jag log lite och kollade tillbaka mot tv:n.

Bara en stund senare ringde min mobil och jag ryckte till lite, oberedd på det.

Ryan skrattade lite och jag lutade mig fram för att ta min mobil som låg på bordet. Jenny.

"Hej babe"

"Hej, jag tänkte bara stressa upp dig lite och säga att mitt plan landar om en timme så du vet det och kan hämta mig där"

Jag kollade chockat på klockan och såg att den var tio.

"Shit vad kul" sa jag bara exalterat och Jenny skrattade lite.

"Men var där då, puss, älskar dig"

Vi la på och jag reste mig snabbt upp.

"Har du din bil här?" frågade jag och kollade på Ryan som nickade.

"Bra, då får jag låna den och hämta Jenny på flygplatsen, om det inte gör något kan väl du stanna kvar här och passa Kevin?" sa jag medans jag skyndade mig upp för trappan och in till mitt badrum.

Jag sminkade mig snabbt, drog på mig ett par jeans, en tröja och drog på mig ett par skor.

Jag skyndade mig sen ner för trappan igen och la ner alla mina saker i min väska.

 Jag drog på mig min jeansjacka och kollade sen upp på Ryan där han stod lutad mot dörrkarmen till köket.

"Tack för att du passar Kevin" sa jag och Ryan log.

"Det är lugnt"

Han räckte fram bilnycklarna. När jag skulla ta dem tog han tag i min arm och drog in mig i en kyss.

"Inte nu, jag har bråttom" sa jag med ett skratt.
Jag sa sen hej då och gick ut till bilen som stod parkerad utanför.


Jag stod länge på flygplatsen utan att se en skymt utav Jenny, men tillslut kom hon gående bland alla människor och jag vinkade häftigt mot henne.

Hon skrattade och vinkade tillbaka. När hon kom fram till mig kramade vi om varandra länge.

Vi stod där i säkert närmare femton minuter och bara kramade varandra.

"Jag har saknat dig jätte mycket" sa hon och jag log.

"Jag har saknat dig med"

Vi gick tillsammans mot utgången och jag hjälpte henne bära.

Vi pratade mycket i bilen på väg hem till mig, om verkligen allting.

"Mamma sa att vi kan åka till sommarstugan när vi vill från och med nästa vecka" sa Jenny och jag nickade med ett leende.

"Det känns som att ni har börjat prata lite mer nu?" sa jag, men det kom ut mer som en fråga.

Jenny nickade med ett lätt leende.

"Ja. Jag tror aldrig jag kommer förlåta henne för att hon lämnade mig med pappa, men jag är beredd på att försöka igen" svarade hon och jag nickade.

"Vi åker hem till mig och hämtar Kevin, sen får Ryan köra oss till Mark så kan vi snacka med mamma och så" sa jag och Jenny nickade, för att sen kolla på mig.

"Vem är Ryan?" frågade hon sen med ett flin och mina kinder blev synligt röda.

"Ingen, bara Chaz kompis" svarade jag och Jenny skrattade lite.

"Är du säker på att han bara är Chaz kompis?"

Jag bara skrattade nervöst och släppte inte blicken från vägen.


"Hej" sa jag högt när jag och Jenny kom in.

"Herregud, vad fint det är" sa hon och kollade runt.

"Och jävligt stort" la hon sen till och jag skrattade lite.

Ryan kom ut från Kevins rum och log mot Jenny.

"Ryan" sa han och Jenny log.

"Jenny" svarade hon och Ryan nickade.

Jenny försvann in i Kevins rum för att hälsa på honom och jag tog tillfället till att gå fram till Ryan.

Han la sina händer om min midja och vi kysste varandra tyst.

"Har du lust att köra oss till Mark? jag tror mamma är där" frågade jag log mot Ryan.

"Visst" sa han och log tillbaka.

Vi kysste varandra igen och drog sen snabbt ifrån varandra och jag ställde mig en bit bort när jag hörde Jenny komma ut från rummet igen.

"Nehe, ska vi åka eller?" sa jag bara och hjälpte Kevin på med skor och jacka.

I bilen var vi mest tysta, men jag kunde se i ögonvrån hur Jennys blick vandrade mellan mig och Ryan, och det kändes som att mina kinder skulle börja brinna.

"Hej" sa jag högt när vi kom hem till Mark.

Mamma och Mark satt i köket och drack kaffe, och mamma lyste upp när Jenny kom in i köket.

"Hej gumman, hur mår du nu?" frågade hon och reste sig upp för att krama henne.

"Jo, det blir bättre" svarade Jenny och mamma nickade.

Mamma kollade sen på mig och suckade lite.

"Du, förlåt, jag menade inte att vara så arg på dig igår, jag var bara stressad och trött. Det är klart att ni får hitta på saker hela sommarlovet om ni vill, jag förstår" sa hon och kramade om mig.

"Tack mamma" sa jag sen och hon log mot mig för att sen pussa mig på pannan.

När vi hade släppt varandra drog jag med mig Jenny upp för trappan till Chaz rum, dit Ryan redan gått.

När vi kom in satt de och spelade tv spel.

"Hej" sa jag och puttade igen dörren efter oss. Chaz kollade upp och log, först mot mig och sen mot Jenny.

"Hej, du måste vara Jenny" sa han och Jenny nickade.

"Chaz" sa han och hon nickade igen.

Vi satt en stund i deras rum och kollade lite när de spelade, men mestadels pratade vi bara.

"Hej" sa mamma och kom in i Chaz rum. "Jag tänkte bara säga att jag och Mark åker iväg på några ärenden innan vi börjar jobba. Vi kör Kevin till Marks mamma, och om det är något får du väl höra av dig till Parker" 

Jag nickade och hon log mot mig. 

"Jo, och jag lämnar mina bilnycklar på bänken där nere, det skulle vara jätte gulligt av dig om du kunde köra hem den sen" 

Jag nickade återigen och hon gav mig ett till leende innan hon sen lämnade rummet igen. 

"Jag har saknat din mamma, hon är så skön" sa Jenny och skrattade. 

"Det är hon ju inte, hon är skitjobbig" sa jag tillbaka och Jenny skakade skrattandes på huvudet. 

"Nej, din mamma är ju cool" 

Vi skrattade lite och vände oss sen mot killarna som bara skakade roat på huvudet. 

"Jag är hungrig" sa jag sen kollade runt på de andra. 

"Jag med" sa Jenny och jag nickade. 

"Kinesiskt eller pizza?" frågade jag och kollade på Jenny som funderade en stund.

"Jag vet inte, vi funderar på vägen"

Jag nickade och vände min blick mot Chaz och Ryan.

"Ska ni ha något?"

Båda bara skakade på huvudet och jag ryckte på axlarna.

"Okej, men vi ses sen då"

Jag och Jenny reste på oss, gick ut från rummet och sen ner för trappan.

Innan vi körde där ifrån lutade vi oss mot staketet och jag tog upp en cigarett ur mitt paket.

"Vad är det mellan dig och Ryan egentligen?" frågade Jenny och jag tog ett bloss.

Jag försökte att inte verka nervös, och hoppades att jag inte var röd som en tomat i ansiktet.

"Det är ingenting mellan oss" sa jag bara och tog ett till bloss direkt efter meningen för att slippa bli lika generad.

Jenny bara bitch-blickade mig och skrattade.

"Helt ärligt?"

"Ja, helt ärligt" sa jag och höll fram ciggen till Jenny som tog den och förde den mot sin mun.

"Du borde egentligen inte röka när du precis vaknat ur en koma" sa jag sen tyst när vi satte oss i bilen och Jenny bara ryckte på axlarna.

Det kändes inte bra att ljuga för Jenny. Hade det varit som förr, innan jag flyttade, i skolan, då hade jag berättat med en gång, precis som jag gjorde med mig och Ashton.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 15 maj 2014 19:00

Hejsan!   Idag bestämde jag mig för att göra en till blogg med noveller. Nej, jag kommer inte blogga mindre här för det, även fast jag inte kan säga att jag varit väldigt bra på det den senaste tiden heller. Men det skulle vara så sjukt kul...

Av Elin - 8 maj 2014 13:45


  När jag vaknade nästa morgon låg jag bredvid Jenny i min säng. Jag reste mig upp försiktigt så hon inte skulle vakna och drog på mig en kofta över min tröja.  När jag kom ner till köket satt det en lapp på kylskåpet. Jag tog ner den och läst...

Av Elin - 3 april 2014 22:45


  "Jenny, Jenny jag måste prata med dig" sa jag högt när jag kom springandes i korridoren mot henne där hon stod med några tjejer från sin klass. "Va, Tiff? Vad är det?" sa hon, men hann knappt avsluta sin mening innan jag tog tag i hennes arm...

Av Elin - 27 mars 2014 17:30


  "Vilka är det vi ska träffa?" frågade jag och Chaz ryckte lite på axlarna. "Jag vet inte riktigt, Ryan, Chris och Mitch typ" sa han och jag nickade. "Fryser du inte?" frågade han sen och jag nickade. Jag hade fortfarande bara på mig mina s...

Av Elin - 15 mars 2014 21:00


  Allting hade gått så fort, timman jag hade suttit inne i Jennys rum och gråtit av lycka kändes bara som några minuter. Bara en kort stund efter det stod jag nere vid parkeringen och rökte. Plötsligt kände jag en klapp på axeln och när jag vä...

Presentation


Tiffany Rhode är sexton år och bor tillsammans med sin mamma och sina två bröder i centrala New York. När Tiffanys mamma bestämmer sig för att packa väskorna och ta det där jobbet i Kanada tar hennes liv en helvändning, men till det bättre eller sämre?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards